Dünyayı gezerken bizi takip edin, maceramıza ortak olun !

Cinque Terre, İTALYA

By 8/10/2014 ,

Son birkaç yılda neredeyse bütün Avrupa’yı gezdik ama en tatlısını yani İtalya’yı son seneye bırakmışız :) İtalya’ya daha gitmeden çok özel bir ülke olduğunu biliyordum, hakkıyla gezmek için de yeterince vakit ayırmak istiyordum. Öyle de oldu :) 2014 yılı Mayıs ayında 11 günlük İtalya seyahatine çıktık. Milano’dan başlayıp Roma’ya kadar indik, toplam 9 şehir gezdik. Aslında başlangıç noktası Milano olduğu için belki de onunla başlamam lazımdı ama ben en çok Venedik ve Cinque Terre’yi beğendim, bu sebeple de ilk İtalya yazım, bu sıcak yaz günlerine uygun, Cinque Terre olsun istedim :)

Cinque Terre hiç aklımda bile yokken bir arkadaşımın tavsiyesi ile girdi listemize. İyi ki de girmiş ve tekrar tekrar gitmek istediğim bir yer haline gelmiş :) Kayalıkların üzerindeki rengârenk evleri, berrak denizi, balıkçı lokantaları, sevimli sokakları, muhteşem manzaralara sahip yürüyüş parkurları ile Cinque Terre’den etkilenmemek mümkün değil. Cinque Terre aslında “beş toprak” veya “beş köy” anlamına gelir ve güneyden gidilirse, sırasıyla Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza ve Monterosso isimli beş yerleşimden oluşur. Bu köyler, etrafındaki tepeler ve sahil şeridi milli park kapsamında ve Unesco Dünya mirası listesinde yer almaktadır.

Köyler arasında ister arabayla, ister trenle, ister yürüyerek (toplam yürüyüş yolları 11km uzunluğunda) gezilebilir.
Yaklaşık yürüyüş süreleri aşağıdaki gibidir:
Riomaggiore’den Manarola’ya 30 dakika (Aşk Yolu - Via dell’Amore)
Manarola’dan Corniglia’ya 1 saat
Corniglia’dan Vernazza’ya 1 saat 30 dakika
Vernazza’dan Monterosso’ya 1 saat 30 dakika

Biz buraya Floransa’dan geçtiğimiz için ilk durağımız Riomaggiore oluyor. Buraya arabayı park edip, otoparktaki turizm danışma ofisinden köylerle ilgili bilgi alıyoruz. Öğreniyoruz ki Riomaggiore ile Manarola arasındaki ünlü “Aşk Yolu” bugün kapalıymış :( Gittiği yerde her noktayı keşfetmeden dönmeyen ben, tabi ki yıkılıyorum. :( Ama yapabileceğimiz bir şey yok, harika bir yerdeyiz, üzülmek yerine tadını çıkarmak lazım. :) Böylece, biz yürümekten vazgeçiyoruz ve köyler arasında trenle gezinmeye karar veriyoruz çünkü trenle 3-4 dakika süren mesafeler, arabayla 40-45 dakika, yürüyerek ise 1-1,5 saat sürüyormuş. Tren istasyonları her köyün merkezinde yani fazla yürümek gerekmiyor. Tek istisna Corniglia köyü. Burada istasyondan merkeze ulaşmak için minibüse binmek lazım.

Riomaggiore’de geziye başlar başlamaz rengârenk evler, kayalıklar, muhteşem manzaralar, balıkçı kayıkları çıkıyor karşımıza. Buraya bayılıyoruz, fotoğraf çekmeye bir türlü doyamıyoruz ama “haydi devam, daha çok köy var” deyip trene atlamak zorunda kalıyoruz. Öncesinde Mamma Mia Take away’den seafood’larımızı alıyoruz ki trende atıştıralım ve vakit kaybetmeyelim.

Manarola ilk köyden daha bile güzel. Mayıs ayı olmasına rağmen, insanlar denize giriyor, kayalıklardan atlıyor… Burada biraz yürüyüş yapıyoruz ki yürümeye fırsat bulamadığımız parkurlarının nasıl bir şey olduğunu az da olsa görelim :) Manzara yine nefes kesici…

Üçüncü köy olan Corniglia’ya vardığımızda insanların minibüse bindiğini görüyoruz. Biz ise köyü daha iyi keşfetmek amacıyla merkeze yürümeye karar veriyoruz. Tabi ki pişman oluyoruz :) Çünkü yürüdüğümüz yol yokuş, hayatımda yapmadığım sporu yaptırıyor bana… Merkeze vardığımızda “bu sporun üzerine güzel bir dondurma yenir” deyip atıyoruz kendimizi ilk gördüğümüz gelato’cuya :) Bu İtalya’da yediğimiz 928478474-ci gelato oluyor herhalde :) Dondurmalarımız elimizde, “madem buraya kadar geldik, en tepeye niye çıkamayalım ki” düşüncesiyle, en tepeye tırmanıyoruz :) İyi de yapıyoruz çünkü köyün birçok sokağını, göz kamaştıran manzaralara sahip teraslarını keşfediyoruz.

Dördüncü köy olan Vernazza’ya vardığımızda hava yavaştan kararmaya başlıyoruz. Ama burası o kadar etkileyici ki sanırım en sevdiğim köy oluyor (ikinci en sevdiğim Manarola:)). Konsept yine aynı renkli evler, kayalıklar, vs. Ama nedense burada çok eğleniyoruz, aşırı keyif alıyorum. Bir sürü fotoğraf çekiyoruz ve çoğunlukla zaten giremeyeceğimiz plajlardan oluşan son köye yani Monterosso’ya uğramayıp akşamın tamamını burada geçirmeye karar veriyoruz. Hava karardıktan sonra da, sahildeki restoranlardan birinde harika bir kırmızı şarap eşliğinde İtalyan mutfağının vazgeçilmezleri makarna ve pizzaların tadını çıkarıyoruz.

Arabamızı alıp Floransa’ya dönmek için Vernazza’dan Riomaggiore’ye yine trenle geçip, bu güzel günü de noktalıyoruz :)

Bir sonraki gezi yazımda buluşmak üzere… TRAVEL bölümündeki diğer yazılara da göz attığınızdan emin olun :)

14 comments

1. bir pazartesi sabahı ve mesainin yeni başlamış bu saatlerin bu fotoğrafları görmek çokta keyifli olmuyor malesef :(
    ama harika kareler olduğu ortada :)
    sevgiler.

Yanıtlar
    1. ahahah haklısın canım ama benim amaç pazartesi sendromunu unutturmak :)

Sil
  2. Mükemmel resimler ve cok mutlu görünüyorsun! Bende orda tatil yapmak istiyorum simdi =)

www.missysworld.com

YanıtlaSil
  3. I want to go back to Italy! :) Amazing pictures :)

4. Gitme fırsatım olmadı ama o kadar detaylı fotoğraflandırmış ve anlatmışsın ki gitmiş kadar oldum. Tek kelimeyle harika

Yanıtlar
    1. canım çok teşekkür ederim gittiğinde umarım yazım işine yarar :)

Sil
  5. I feel like packing my suitcases right away. Look at the pasta! Thanks for posting the beautiful photos and feel free to drop by me too anytime.

YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yerdi. Fotoğraflar da süper. Beni birkaç hafta önceki tatilimize alıp götürdü tekrardan. Corniglia deniz kenarında olmasa da çok sevimli bir köydü. Vernezza ve Manarola da favori köyler benim için de.

Yanıtlar
    1. katılıyorum sana Vernezza benim de favorim oldu :)

Sil
  7. resimler çok güzel..bu yaz benim de bir İtalya programım var. Belli başlı şehirlerini biliyorum ama CinquoTerre daha önce gitmediğim bir yer,Programa ekledim :)

Yanıtlar
    1. Mutlaka ekle harika bir yer :) Benim için İtalya'da 1 Venedik 2 Cinque Terre oldu :)